Informatyka społeczna na AGHWydział Humanistyczny Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie uruchomi od roku akademickiego 2016/2017 „Informatykę społeczną”, czyli nowy kierunek studiów pierwszego stopnia o profilu praktycznym.

Nowy kierunek prowadzony będzie we współpracy z Wydziałem Elektrotechniki, Automatyki Informatyki i Inżynierii Biomedycznej oraz Wydziałem Informatyki, Elektroniki i Telekomunikacji. Warto zaznaczyć, że jest to pierwszy kierunek tego typu o profilu praktycznym prowadzony przez Akademię Górniczo-Hutniczą. Zasadniczym celem kształcenia jest przekazanie studentowi wiedzy oraz ukształtowanie takich umiejętności i kompetencji, które połączą w sobie aspekty związane z wykorzystaniem najnowszych informatycznych technologii komunikacyjnych z umiejętnością analizy społeczeństwa.

Studia na AGH w Krakowie: życie studenckie, oferta edukacyjna, perspektywy zatrudnienia

Studenci Informatyki społecznej będą mogli zdobyć wiedzę i praktyczne umiejętności w dwóch obszarach:
  • zaawansowanych technik odkrywania wiedzy z baz danych (data analitics, data mining, big data, machine learning, predictive analysis);
  • user experience i design thinking (user experience design), czyli projektowania produktów interaktywnych w taki sposób, aby były najkorzystniej odbierane przez użytkowników oraz wspomagały zaawansowaną analizę, wyszukiwanie i gromadzenia danych.

Wiele zajęć prowadzonych będzie przez doświadczonych praktyków m.in. z Comarch, Edisonda, Fortress Gaming Technologies, IBM BTO Business Consulting Services, SoInteractive SA, SOKKA, VoiceFinder. Specjaliści prowadzący zajęcia pracować będą ze studentami na realistycznych case studies, projektach i rozwiązaniach wdrożonych/wdrażanych w inicjatywach i biznesach internetowych.

Program studiów obejmuje m.in. takie przedmioty jak:
  1. Analiza sieci społecznych,
  2. Grafika komputerowa,
  3. Badanie użyteczności interfejsów,
  4. Service design,
  5. Wielowymiarowa analiza danych,
  6. Design thinking,
  7. Komputerowa ekstrakcja danych,
  8. Text mining,
  9. Projektowanie interfejsów. Podstawy ergonomii,
  10. Smart community, smart city,
  11. Bazy danych,
  12. Wizualizacja danych,
  13. Eksploracja danych,
  14. Modelowanie w data mining.

Organizatorzy studiów zadbali ponadto o możliwość zdobycia przez studentów konkretnego doświadczenia zawodowego w firmach, których profil działalności jest zgodny z tematyką studiów. Wśród przedsiębiorstw znajdują się m.in. Brand 24, Com Creations Group, Divante, Freshmail, HG Intelligence, IBM BTO Business Consulting Services, INNOventure, Intellect, Kontakt Micro-Location, Opcom, PromoAgency. Studenci w czasie obowiązkowych praktyk będą zajmować się następującą tematyką: zbieranie wymagań dotyczących aplikacji, systemu, witryny internetowej, projektowanie makiet UX, zorientowane na użytkownika projektowanie graficzne, testy użyteczności, pozyskiwanie danych źródłowych (komputerowa ekstrakcja, wykorzystanie agregatorów), analiza, modelowanie i wizualizacja danych.

Komentarze obsługiwane przez CComment